Super Bowl XLIV - En familjeaffär?

Om ca en och en halv timme möts New Orleans Saints och Indianapolis Colts i Super Bowl XLIV. Matchen spelas i Miami men min gissning är att festen är i full gång runt om i hela USA. Grillarna är tända och ölen kyld; som det ska vara när det är dags för Super Bowl!

Matchen i matchen är som alltid den mellan de bägge lagens Quarter Back's. I Colts finns Peyton Manning, killen som anses vara den bäste på sin position i branschen. I Saints finns Drew Brees som i New Orleans ses som mer än som en fantastisk fotbollsspelare. Han är engagerad i många olika projekt som hjälper till att bygga upp staden efter Katrina. Manning kommer från familj football där lillebror är QB i New York Giants och pappa också spelat i NFL, närmare bestämt i New Orleans Saints.. Fler paralleller mellan lagen? Brees och Manning blev vänner när Brees var college spelare och Brees bor idag granne med: Peyton Mannings storebror.. Så många band tror jag aldrig det funnits mellan två lag i en Super Bowl match tidigare, men då sitter jag inte inne med all fakta.

Förutse utgången av matchen? Jag tror på en jämn och sevärd match mellan två lag som spelar underhållande football. Jag hoppas innerligt att Saints vinner, men vågar inte tippa på dem, eller på Colts. Jag tror att matchen kan gå hur som helst, så: May the best team win..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0